Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
    • telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8;
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Urząd Skarbowy w Staszowie przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Dla klientów Urzędu wkrótce zostaną opracowane karty informacyjne oraz wnioski ułatwiające załatwienie konkretnych spraw, które wyłożone będa na Sali Obsługi Podatnika.

    Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez Sekretariat Urzędu (pokój nr 17 - I piętro).

    Dokumenty składane przez podatników przyjmowane są na Sali Obsługi Podatników (parter) oraz w Sekretariacie (pokój nr 17 – I piętro).

    Skargi i wnioski:

    Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu (Sekretariat – pokój 17 – I piętro) lub Zastępcę Naczelnika (Sekretariat – pokój 17 - I piętro):

    • w poniedziałek w godzinach: 15:30 - 16:00,
    • od wtorku do piątku  w godzinach 8:00 - 15:00.

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.

    Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    Wszystkie sprawy można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).

    Przekazanie dokumentu odbywa sie poprzez platformę ePUAP.