- Poznaliśmy wyniki kolejnej edycji badania satysfakcji klienta po wizycie w urzędzie skarbowym.
- W 2024 r. klienci docenili jakość obsługi w Urzędzie Skarbowym w Kazimierzy Wielkiej, Urzędzie Skarbowym w Staszowie oraz Drugim Urzędzie Skarbowym w Kielcach.
12 marca 2025 r. Paweł Cymbalak – Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Kielcach wręczył certyfikaty naczelnikom urzędów skarbowych świętokrzyskiej KAS, które w 2024 r. osiągnęły najwyższy wynik w badaniu satysfakcji klienta.
Pan Dyrektor, wspólnie z Zastępcą Arturem Jarosińskim, pogratulowali zwycięskim urzędom skarbowym. Szczególne podziękowania przekazali pracownikom tych urzędów doceniając zaangażowanie w budowanie pozytywnego wizerunku Krajowej Administracji Skarbowej jako organizacji profesjonalnej, efektywnej i przyjaznej.
Urzędy Skarbowe wyróżnione w badaniu satysfakcji klienta
Klienci, wzorem ubiegłych lat, mieli możliwość wyrażenia swojej opinii po wizycie w urzędzie skarbowym za pomocą elektronicznych ankiet.
W województwie świętokrzyskim w 2024 r. klienci najwyżej ocenili:
- Urząd Skarbowy w Kazimierzy Wielkiej – poziom satysfakcji klientów 97%,
- Urząd Skarbowy w Staszowie – poziom satysfakcji klientów 95%,
- Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach – poziom satysfakcji klientów 91%.
Dla urzędów skarbowych w Kazimierzy Wielkiej oraz Drugiego Urzędu Skarbowego w Kielcach to już drugie takie wyróżnienie rok do roku. Klienci docenili jakość obsługi w tych urzędach również w ankietach w 2023 roku.
Cel badania
Badanie satysfakcji klientów po wizycie w urzędzie skarbowym ma na celu lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań. Dzięki tej informacji zwrotnej możemy podejmować działania, które przyczyniają się do budowania coraz lepszego doświadczenia podatnika w zakresie kontaktów z urzędem skarbowym.
Co badamy
Badanie ankietowe jest przeprowadzane w formie elektronicznej ankiety. Zawiera ona zarówno pytania dotyczące ogólnego zadowolenia z wizyty jak również pytania o wysiłek jaki klient włożył w załatwienie swojej sprawy i jakie w związku z tym towarzyszyły mu emocje. Ankietowani oceniają również czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, komunikatywny i przyjazny. Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte. Klienci mają w nich możliwość wypowiedzieć się w kwestii najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie skarbowym.
Opinie klientów cennym źródłem informacji zwrotnej dla KAS
Opinie wyrażane przez klientów w badaniu ankietowym są cennym źródłem informacji zwrotnej dla Krajowej Administracji Skarbowej, ponieważ są pozyskiwane bezpośrednio od klienta, który załatwiał sprawę w urzędzie. Dodatkowo grupa ankietowanych jest duża i zróżnicowana – ankiety wypełniają różne grupy klientów KAS: osoby fizyczne, przedsiębiorcy, biura rachunkowe, kancelarie prawne.