Sprawy w Urzędzie załatwiane są na bieżąco, zgodnie z procedurami i w terminach określonych przepisami prawa.
Procedury i terminy określają następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe.
Archiwalne informacje o stanie spraw prowadzonych w Urzędzie Skarbowym przed dniem 1 stycznia 2015 r. znajdują się w archiwum BIP US w zakładce "Redakcja".