Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w urzędzie skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8;
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.
Urząd Skarbowy w Opatowie przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są w Sali Obsługi Podatnika.
Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej oraz przez podatników przyjmowane są przez sekretariat Urzędu pok. nr 102, I piętro.
Skargi i wnioski:
Klienci w sprawie skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu (sekretariat – pokój 102, I piętro):
- w poniedziałek: 8:00 - 16:30,
- wtorek - piątek: 8:00 - 15:00.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (email, ePUAP), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.
Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wszystkie sprawy można rozpocząć poprzez złożenie wniosku do Urzędu wykorzystując Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
Przekazanie dokumentu odbywa sie poprzez platformę ePUAP.