Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje i rejestry:
- Ewidencja podatników i płatników;
- Ewidencja zobowiązanych;
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług;
- Rejestr wydanych zaświadczeń;
- Rejestr czynności cywilnoprawnych;
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw;
- Rejestr aktów notarialnych;
- Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych;
- Rejestr kontroli podatkowych;
- Ewidencja mandatów;
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników;
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej;
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych;
- zarządzenie Nr 37/2012 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach ze zmianami;
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- regulamin organizacyjny urzędu skarbowego.