- Krajowa Administracja Skarbowa przypomina, że urzędy skarbowe realizują swoje zadania tak jak dotychczas i zachęca ze względu bezpieczeństwa do korzystania ze zdalnych form kontaktu.
- Wiele spraw z zakresu podatków i cła możesz załatwić online bez wychodzenia z domu.
- Jeśli jednak musisz przyjść do urzędu, zarezerwuj wcześniej wizytę na stronie podatki.gov.pl lub telefonicznie.
„Obecna sytuacja epidemiczna wymaga od Krajowej Administracji Skarbowej, aby zapewnić klientom i pracownikom jak największy komfort załatwiania spraw urzędowych przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Apeluję, by jak najwięcej spraw załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu skutecznie zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych" – mówi Szef KAS Magdalena Rzeczkowska.
Korzystaj z elektronicznych form obsługi
Na stronie podatki.gov.pl/usługi-online przedsiębiorcy i wszyscy podatnicy w jednym miejscu znajdą m.in. linki do elektronicznych zeznań podatkowych, zaświadczeń, jednolitego pliku kontrolnego (JPK), wniosków o ustanowienie i odwołanie pełnomocnika czy karty podatkowej. Pamiętaj: jeśli nie znajdziesz interesującej cię sprawy, możesz napisać pismo ogólne do urzędu przez ePUAP i podpisać je profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Sprawne rozliczanie podatków lub korekty bez wizyty w urzędzie skarbowym umożliwiają również znane e-usługi Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), czyli Twój e-PIT i e-Deklaracje, dostępne na podatki.gov.pl.
Więcej informacji na temat rozliczeń znajduje się na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych i urzędów skarbowych.
Infolinia KIS
Informacji podatkowych i celnych przez telefon udziela także Krajowa Informacja Skarbowa:
· 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
· 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
· +48 22 330 03 30 (z zagranicy)
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00.
Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, zadaj pytanie na podatki.gov.pl.
Umów wizytę w urzędzie przez telefon, a niebawem także przez internet
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie możesz załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta w urzędzie skarbowym - pod warunkiem jej wcześniejszego umówienia. Wizytę w Urzędzie Skarbowym w Sandomierzu można umawiać telefonicznie pod poniższymi numerami:
1. PIT – nr telefonu 15 833 18 27, 15 833 18 28, 15 833 18 41
2. VAT – nr telefonu 15 833 18 29, 15 833 18 54, 15 833 18 41
3. CIT – nr telefonu 15 833 18 29, 15 833 18 41, 15 833 18 27
4. spadki/darowizny – nr telefonu 15 833 18 27, 15 833 18 41
5. zaświadczenie dot. podatku od spadków i darowizn - nr telefonu 15 833 18
27, 15 833 18 28, 15 833 18 41
6. rejestracja podatników – nr telefonu 15 833 18 23, 15 833 18 39, 15 833 18
51
7. rachunkowość podatkowa – nr telefonu 15 833 18 25, 15 833 18 24, 15 833
18 22
8. komórka wierzycielska – nr telefonu 15 833 18 07, 15 833 18 06
9. komórka wierzycielska (ulgi) – nr telefonu 15 833 18 07
10. Adres e-mail urzędu skarbowego: us.sandomierz@mf.gov.pl
Klienci będą przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Prosimy o stosowanie się do zaleceń zamieszczonych w siedzibach urzędów