Urząd Skarbowy w Ostrowcu w okresie od 2013 r do 2015 r. uczestniczył w realizacji projektu zorganizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów „Doskonalenie standardów zarządzania w administracji rządowej - Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej".
W ramach tego projektu pracownicy urzędu aktywnie uczestniczyli w spotkaniach
i konsultacjach z ekspertem zewnętrznym w zakresie m.in. priorytetyzacji procesów, ich optymalizacji i mapowania, a także wskazania słabych i mocnych stron procesów, brali udział w szkoleniach/warsztatach z zakresu zarządzania procesowego, efektywnej komunikacji wewnętrznej, standardów i profesjonalnej obsługi klienta zewnętrznego. Wykazali się bardzo dużym zaangażowaniem w realizację projektu, czego potwierdzeniem jest m.in. zaprezentowanie przez organizatora projektu – KPRM na konferencji w Warszawie innym urzędom biorącym udział w projekcie jednej z kart usług wypracowanych przez urząd jako wzorcowej dla innych urzędów przygotowujących karty oraz wykorzystanie jej
w filmie edukacyjnym z zakresu komunikacji i obsługi klienta przygotowanym przez KPRM.
Udział w projekcie pozwolił na wypracowanie raportu dedykowanego dla Urzędu, stworzenie wzorów dokumentów ułatwiających komunikację z klientem zewnętrznym np. formularze przeznaczone dla podatników i pisma wychodzące na zewnątrz czy karty usług, które zostaną wykorzystanych także na portalu www.obywatel.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie), ale najważniejszym efektem uczestnictwa Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Świętokrzyskim w projekcie, jest odczuwalna poprawa jakości i skuteczności komunikacji zarówno między pracownikami, jak i urzędu z klientem zewnętrznym.
Na konferencji podsumowującej projekt Urząd Skarbowy w Ostrowcu Św. otrzymał dyplom podpisany przez Szefa Służby Cywilnej Panią Claudia Torres – Bartyzel.