Informacja o dostępności architektonicznej budynku Drugiego Urzędu Skarbowego w Kielcach
Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach
ul. Częstochowska 20
25-647 Kielce
Lokalizacja w budynku: od parteru do IV piętra
Sekretariat: tel. 41 36-47-203
Centrala telefoniczna: tel. 41 36-47-000
e-mail: 2us.kielce@mf.gov.pl
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Częstochowskiej 20, w dzielnicy Herby, u zbiegu ulic: Częstochowskiej, Górniczej oraz M. Skłodowskiej-Curie.
Do urzędu można dojechać samodzielnie lub komunikacją miejską:
- z dworca autobusowego linią nr 44 (przystanek przy ul. Czarnowskiej naprzeciw dworca PKS),
- z dworca PKP linią nr 44 (przystanek po drugiej stronie głównego wejścia na dworzec PKP, tunelem w stronę ul. Żelaznej),
- z innych części miasta Kielce liniami nr 53 i 106.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od strony ul. Górniczej (drzwi automatycznie rozsuwane), gdzie dodatkowo znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku oraz od strony ul. M. Skłodowskiej-Curie przez parking. Wejście bez schodów na poziomie zero. Przy wejściu do budynku, na bezpłatnym parkingu, usytuowane są miejsca postojowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością ruchową.
Chodniki prowadzące do budynku nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek jest 6-kondygnacyjny i przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Przemieszczanie się po budynku odbywa się schodami oraz windami, które są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózku.
Korytarze na wszystkich piętrach umożliwiają bezproblemowe przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózku.
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na parterze (wejście od strony parkingu, następnie w lewo korytarzem koło kas).
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Po wejściu do budynku od ulicy Górniczej, po prawej stronie, znajduje się stanowisko pracowników ochrony, gdzie można uzyskać niezbędne informacje.
Na parterze, w pobliżu drzwi wejściowych do budynku, zamieszczona jest tablica informacyjna dotycząca rozmieszczenia komórek organizacyjnych wraz z numerami pokoi.
Wszelkie sprawy załatwiane są na sali obsługi klienta. W razie konieczności skontaktowania się z pracownikami konkretnych komórek lub na pisemne wezwanie klienci poruszają się po budynku samodzielnie lub w asyście pracownika urzędu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.