Klauzule informacyjne dot. zamówień publicznych

Klauzula informacyjna

Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Kielcach

dot. przetwarzania danych osobowych w związku z przystąpieniem do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (w trybie ustawy Pzp)

 

Zgodnie z art. 13 i14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.),

dalej RODO, administrator informuje:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w  Kielcach, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres:
  • pisemnie: Izba Administracji Skarbowej w Kielcach, ul. Sandomierska 105,25-324 Kielce;
  • poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, której adres dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.swietokrzyskie.kas.gov.pl w zakładce Kontakt – Dane teleadresowe;
  • pocztą elektroniczną na adres: ias.kielce@mf.gov.pl
  • telefonicznie: (41) 36-42-613.

2. Kontakt do inspektora ochrony danych

W Izbie Administracji Skarbowej w Kielcach wyznaczony został Inspektor Ochrony

Danych, z którym można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod.kielce@mf.gov.pl

3. Podstawa prawna i cel przetwarzania danych

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia i realizacji umowy, na podstawie:

a) w stosunku do osób będących Wykonawcę lub osób reprezentujących Wykonawcę:

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności w związku z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;

b) w stosunku do innych osób, których dane mogą być przetwarzane w ramach postępowania o udzielenie zamówienia:

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w związku z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, jeżeli będzie zachodzić podstawa do weryfikacji i potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób, jeżeli będzie zachodzić podstawa do weryfikacji i potwierdzenia zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami oraz przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze polegającego na zapewnieniu porządku i bezpieczeństwa na terenie Ministerstwa Finansów w związku z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz przepisami ustaw szczególnych.

4. Informacje o odbiorcach danych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej zgodnie z art. 13 ust. 1 lit. f RODO.

5. Okres przechowywania danych

Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.

6. Informacja o wymogu podania danych

Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach art. 18 i art. 19 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiadają Państwo:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.

Nie przysługuje Państwu:

  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

8. Inne informacje

a) Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania, stosowanie do art. 22 RODO;

b) Izba Administracji Skarbowej w Kielcach przypomina o obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy, chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

 

Klauzula informacyjna

Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Kielcach

dot. przetwarzania danych osobowych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł netto

 

Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i  w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, administrator informuje:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w  Kielcach, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres
  • pisemnie: Izba Administracji Skarbowej w Kielcach, ul. Sandomierska 105, 25-324 Kielce;
  • poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, której adres dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.swietokrzyskie.kas.gov.pl w zakładce Kontakt – Dane teleadresowe;
  • pocztą elektroniczną na adres: ias.kielce@mf.gov.pl
  • telefonicznie: (41) 36-42-613.

2. Kontakt do inspektora ochrony danych
W Izbie Administracji Skarbowej w Kielcach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod.kielce@mf.gov.pl

3. Podstawa prawna i cel przetwarzania danych

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł netto, na podstawie:

a) w stosunku do osób będących Wykonawcą oraz osób reprezentujących Wykonawców:

  • art.6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku  prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności w związku z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;

b) w stosunku do osób niebędących Wykonawcą, a których dane osobowe zostały przekazane przez Wykonawcę:

  • art. 6 ust. 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora,  które obejmują konieczność przetwarzania danych osobowych osób wyznaczonych do kontaktu i realizacji umowy;

c) w stosunku do wszystkich kategorii osób:

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze polegającego na zapewnieniu porządku i bezpieczeństwa na terenie Ministerstwa Finansów w związku z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz przepisami ustaw szczególnych.

4. Źródlo pozyskania danych

Administrator informuje, że dane osobowe osób niebędących Wykonawcą zostały przekazane przez podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia.

5. Informacje o odbiorcach danych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.

Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej zgodnie z art. 13 ust. 1 lit. f RODO.

6. Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3 lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiadają Państwo:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.

Nie przysługuje Państwu:

  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

8. Inne informacje

a)  Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania, stosowanie do art. 22 RODO;

b) Podanie danych osobowych jest wymogiem niezbędnym w celu przeprowadzenia postępowania o  udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty także warunkiem zawarcia umowy o udzielenie tego zamówienia. Niepodanie danych osobowych może skutkować wadliwością złożonej oferty i jej odrzuceniem.

 

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 07.06.2024 Data publikacji: 07.06.2024 13:30 Data ostatniej modyfikacji: 07.06.2024 14:41
Autor: Izba Administracji Skarbowej w Kielcach Osoba publikująca: Anna Jasnosz Osoba modyfikująca: Anna Jasnosz